De wisselspanningsbaan krijgt vorm

afbeelding van Frank

De start van de wisselspanningsbaan was niet evident, komt er een trambaan of komt er geen en als ze er komt waar ze dan.

En de trambaan kwam.
Maar met de trambaan kwam nieuwe uitdagingen, de tram zou onder de spoorlijn doorlopen. Gaan we dan een brug bouwen? Na wat experimenteren waren we er uit neen, de brug zou veel te steil worden.
Kunnen we dan de spoorbaan hoger leggen zodat we er eenvoudig onder door kunnen rijden met de tram.
Toen kwam het station op een styrodur plaat van 2cm. Dan moest de trein nog een 4 tal cm klimmen en zou dan over een spoordijk rijden. We hebben de styrodur plaat geplaatst maar we moesten ze al snel terug wegnemen.
Dat plan werd ook afgevoerd omdat de aansturing van de wissel te moeilijk werd. We hebben gekozen voor tortoise motors en dan kwamen die 4cm later te zitten dan de wissel.
Uiteindelijk hebben we beslist om de de tram te laten zakken tot onder het niveau van de spoorbaan en kunnen we van start met het station.

20140124_203037_0.jpg

De eerste wisselstraat ligt en de de wisselmotors zijn geplaatst. Week per week maken we langzamerhand vooruitgang.